20 mars 2011

En helg i Önnestad!

FREDAG!
Gick lite tidigare från jobbet i fredes för att hinna med bussen till Hässleholm. Väl där missade jag bussen till Önnestad med tre minuter tack vara att min buss var sen så det blev till att vänta där en timme. Aina och Emma mötte upp mig i Önnestad. Vi åt mat och sen började vi pyssla. Emma's pojkvän kom med och pysslade. Melle tittade förbi en sväng. Gjorde ett väldigt fint armband till honom men han tyckte inte de klädde honom. För mycket rosa :P men lovade ändå att spara det som minne haha!
Jag vet inte riktigt hur det kom sig men några timmar senare hade jag, Aina och Emma nya fina kroppsutsmyckningar :)

Mitt ben.

Aina's ben

Emma's ben

LÖRDAG!
Vaknade halv åtta av att solen letade sin in genom persiennerna. En timme senare satt jag och Aina och pysslade vid köksbodet igen :) Det blev ringar, halsband, armband samt att Aina har börjat på en väldigt fin tiara :)
På eftermiddan blev det kolla fotboll, bb och körslaget med Melle, Tina och Samira. Väldigt mysigt. Efter körslaget stupade jag och Aina i säng. Helles roomies va sjukt högljudda så de tog en stund att somna :)




SÖNDAG!
Även idag har vi pysslat, letat upp recept vi behöver till den kommande helgens bakande och njutit av solen. Jag, Aina och Melle åkte till Vinslöv och tömde bilden på grejer sen körde Melle mig till Hässleholm så jag kunde ta tåget hem. 
Varit en supermysig helg :)

På torsdag ska jag hämta nyckel till mitt nya hem. 
På fredag kommer Aina och då ska vi baka och städa mitt rum.
På lördag blir det avskedsfrukost i Malmö innan jag flyttar. Aina hjälper mig att packa upp i nya rummet och sen är planen lite öl och Bara Rock! Längtar...!