22 april 2011

Sunshine!!

Har varit lite om mig och kring mig de senaste veckorna och haft lite svårt att fokusera. De visade jag prov på i onsdes igen. Kom hem från jobbet. Upp i lägenheten och hämta tvätten för att sticka ner i källaren och fylla maskinerna. Upp i lägenheten igen. På med träningskläder som att sticka ut och jogga en runda. Min kondition är inte vad den har varit dock! Hem igen. Upp i lägenheten och duscha. Ner i källaren för att hänga upp tvätten på tork. Då hade jag inte satt igång maskinerna utan bara slängt i tvätt, tvättmedel och satt på grader men den där startknappen glömde jag minsann! Det resulterade i sin tur i att jag fick ha kläder hängande i hela mitt lilla rum hela natten.

Igår var det iväg till jobbet som vanligt. På väg till bussen råkade jag stöta i nån metallgrej som låg på marken vid en buske. Fattar fortfarande inte riktigta vad det var men den lyckades i alla fall ha sönder min ena sko. Lite lagom imponerande start på dagen. Det var en väldigt ensam dag på jobbet eftersom båda cheferna och andra samordnaren var ledig men det gick bra ändå. Fick bland annat fixat två världsproblem som har gnagt i huvet på mig så jag var väldigt stolt över mig själv när jag gick därifrån. Hem efter jobbet för att byta skor och slänga i mig lite mat sen ner till Malmö. Jag och Andrea satte oss direkt på ballkongen med en flädercider i handen och kolla ut över kanalen. Detta har jag verkligen saknat. Sen packa vi ihop oss och stack till en park här intill för att grilla. Ida hängde på och Emmanuel kom efter jobbet. Satt och åt och drack i någon timme men när solen började svika oss blev det kyligt så vi gå hem. Jag och Andrea gjorde sovplats av hennes rum. Ser galet roligt ut då hala rummet är täckt med två sängar :) Sen skulle vi se på film men jag somnade så den va ju inte så jättebra!






Jag vaknade för en timme sen. Kan inte sova mer. Suttit på ballkongen ett tag. Det är så fantastiskt vackert väder att hela min kropp och själ blir glad. Andrea och Ida sover fortfarande så tills dom vaknar ska jag hitta på planer för dagan! =)