8 oktober 2011


En bra helg!

Om jag inte har några som helst planer över helgen på fredagen när det närmar sig lunchtid fylls hela min mage av panik känsla. Detta hände mig igår. Det är väldigt sällan jag inte har en tur till Lund, Malmö eller något liknande inplanerat. Jag pratade med min älskade Helena om det. Hon gav mig lite tips och råd om hur jag skulle tänka. älskar Helena. Hon är en människa son jag har väldigt mycket respekt för och som hjälper mig att tänka rätt när jag tänker fel. Det finns dessutom bara tre människor som verkligen kan plocka ner mig på jorden är jag skenar iväg och en av dom är Helena. 
För att återgå till min jobbiga magkänsla....
Jag fick suga lite på karamellen undereftermiddagen och när jag kom hem från jobbet kände jag mig full av energi trots antibiotika, övertid och en handlerunda efter jobbet. Jag bestämde mig för att jag skulle ta helgen som den kom och inte stressa över att jag inte hade några planer och när jag tagit det beslutet mådde jag mycket bättre. Jag mös framför tvn ch la mig tidigt och det kändes jätteskönt :)

Inatt sov jag väldigt dåligt. Har gaft väldigt ont samtidigt som jag viste att jag bara hade en ibumetin kvar och att jag troligen skulle behöva den på morgonen. Vid halv åtta på morgonen hör jag att Amelie är i köket och fixat frukost så då steg jag också upp. Efter att ha fått lite mat i magen och en stund framför datorn begav jag mig till Rusta och Ikea. Gjorde många fynd. Jag handlade:
En ballongvisp, trepack lite längre tändstickor, två plädar, en kruka, en vas, två foto ramar, två stora doftljus samt fyra sittdynor till mina stolar. 
Allt detta kostade nästan 150:- Fynd!!

Eftermiddagen spenderade jag genom at städa köket, mitt rum och vila. Jag har nyss kommit hem efter att ha varit i stan och träffat Johan och hans vän. Lite tv sen väntar sängen.