28 oktober 2011


Fortfarande sömnlös.


Har blivit besatt av min sömn för att jag inte kan sova. Jag funkar inte när jag inte sover. Till sist rasar hela jag. Hur ska jag kunna tänka positivt och fungera om jag inte sover? Hur ska jag orka vara glad och positiv? Hur ska jag orka ta tag i saker? 
Min klocka står på tolv minuter över fem och jag är vaken. Att  vara vaken nu är egentligen inte så farligt. Det jobbiga är att jag varit vaken sen strax innan två trots att jag inte somna förrän efter nio och var då hysteriskt trött. Jag är trött men somnar inte. Har gjort allt för att somna. Läst i en bok, suttit vid datorn, kollat på filmen jag brukar somna till och för en stund sen gav jag upp och gick upp på riktigt. Sopat hela lägenheten och nu hamnade jag här igen. Sitter och dricker oboy men det smakar inte något vidare gott. De blir att fördriva tiden en stund till sen sticka till jobbet tidigare så jag kommer hem sen. De är bara blicka framåt och längta tills nästa tillfälle när man kan sova.