4 februari 2012

Operation!
Opererade bihålorna i onsdags. Inte något jag någonsin vill uppleva igen. Dagens ros går till all personal som var helt fantastisk. Jag gillar verkligen narkos läkare. De är så himla underhållande! Allt gick väldigt fort. Det var några barn som skulle opereras innan mig som blivit fölrkylda och därför inte fick opereras. Läkaren kom och prata med mig 9.40 i väntrummet. Fem minuter efter det blev jag inkallad och ytterligare tjugo minuter senare blev jag sövd.
 När jag vaknade på uppvaket kändes det som att någon slagit en slägga i huvet på mig. Det första jag såg när jag öppnade ögonen var min hand halvfull med blod. Hörde två kvinnliga röster som sa mitt namn. Jag blev sjukt rädd. Försökte sätta mig upp men det var lönlöst. Jag hade ingen ork i kroppen för att komma upp i sittande ställning. Då kunde jag inte hålla tårarna borta. En sköterska fråga hur det var med mig och jag sa att jag hade jätte ont. Fick lugnande i sprutan i handen. Efter några minuter kom läkaren för att se till mig och säga att operationen gått bra. Eftersom jag fortfarande var väldigt smärt påverkad och grät fick jag ytterligare lite smärtstillande så den största delen av smärtan försvann. Jag fick en pigilinglass som de bad mig att försöka äta för att kyla ner mig. Kan inte beskriva hur gott det var just då. Fick hjälp att höja ryggstödet så jag kom i nästan sittande läge. Efter en stund när det inte blödde lika aktivt och hade lugnat mig blev jag flyttad lite längre bort där man fick ligga lite mer avskilt. Mådde illa och fick ont fram och tillbaka men vid fem på kvällen var jag hemma igen. Första dygnet var jag hög på smärtstillande, yr, förvirrad, ångest och hade jättemycke mardrömmar. Efter ett dygn avtog det och jag började må bättre samt sova mer än två timmar i sträck. 


Igår kände jag mig så pigg att jag tvättade, städae, fixade mat, möblerade om, åkte hem till Christina och åt våfflor ect. De fick jag ångra på kvällen. Fick väldigt ont i huvet och fick så ont i magen av att äta mat så jag kräkte. Glömde att jag inte ätit ordentligt på flera dygn. 
Stannade hos Christina över natten. När jag åkte hem idag strax innan lunch var det 12.5 minusgrader ute. Insane!! Idag bär det av till Lund och Mattias! Känns som evigheter sedan vi sågs så det ska bli jättemysigt.