26 december 2012

Vardag igen!

Började dagen med att träna lite här hemma. Träningsvärken sedan igår pulserar i hela kroppen. Sen blev det frukost, vika tvätt, slänga in tvätt i maskinen, fixa naglar och se på vem vet mest.  Frida kom upp strax efter det så vi har suttit och pratat skit i köket. 

Färgat håret rött igen! Trivs så bra!! 

Börjat läsa "Den svenska supen i det nya Europa". Den är inte skriven för att vanliga lågutbildade dödliga ska kunna läsa den men jag har gett mig tusan på att jag ska ta mig igenom den så det får ta den tiden det tar. Har även kommit på vad jag vill arbeta med resten av mitt liv. Det börjar med att jag vill läsa till socionom. Sedan vill jag arbeta med alkoholrelaterade frågor och/eller problem. 
I februari ska jag och Patrik åka till Sthlm för att delta i IOGTs utbildningshelg för nya medlemmar med kurser som b.la alkokoll och narkokoll. Ser verkligen fram emot det!