3 april 2011

Idag är jag så sjukt godis och röksugen men jag ska INTE! Det är inte värt det. Har gått ner fyra kilo. De är långt ifrån vad jag vill uppnå men det är en bra start!


Igår skulle jag och Aina egentligen åkt till Helsingör men eftersom vädret inte var så lockande så gick vi till tropikariet istället. Det var en väldigt läskig upplevelse. Vi hade ingen aning om att djuren var lösa! Vi började nere hos fiskana och hajarna och jag tror vi satt där i mer än en halvtimme. Vilka fantastiska varelser. Sen skulle vi vidare. Vi kom in i ett nästan kolsvart rum. Vi såg skymten av en apa i ett träd och redan där blev jag lite småskraj eftersom man inte alls såg vad som fanns omkring oss. plötsligt känner jag något som flyger mig nästan i ansiktet. Det var en fladdermus. Jag blev jätterädd. Paniken kom och svetten började rinna. Tog inte många sekunder innan jag satt på huk och klamrade fast i Aina's ben och tårarna började inna. Aina hade modet uppe och sa att vi skulle ta oss igenom trummet. När vi kommer längre in ser vi spindelnät och glasmontrar med spindlar och där försvann Aina's mod med och vi tog oss så fort vi kunde tillbaka och ut i trappan. Vi stod och hämtade andan och torkade tårarna några minuter innan vi gick tillbaka till fiskarna för att lugna oss och sen gå där ifrån. 







Vid tretiden tog vi tåget till Ängelholm. Solen sken och det var helt underbart ute. Blev middag hos Ida och Jocke och sedan fest. Jag har inte glömt bakfyllan sen förra helgen så jag tog det lugnt och åkte hem tidigt. Det blev en hel del folk och det var väldigt trevligt. Aina lockade mitt hår. Dom sa att jag såg ut som en docka fast jag kände mig väldigt söt


Träffade även några tjejer på festen som var från Helsingborg. Det visade sig att jag tränar på samma gym som ena tjejen så vi ska ses och börja träna tillsammans. Väldigt kul med sällskap!



Min dag idag började med att mobilen ringde vid tjugo över sju. Blev lite lagom impad av detta. Upp och äta frukost för att sedan ta sig ner till gymet och en promenad i hamnen. Mysig start på en söndag! :)