15 maj 2011

Haft en underbar helg med fina människor och fullt med aktiviteter. Efter jobbet i fredags tog jag bussen till Hässleholm där Aina och Melle hämtade upp mig. Melle's bil är helt underbart. Så fort den står still stannar den så man måste starta den igen. Vi körde inom McDonalds och sen vidare till Önnestad. På kvällen blev det "så ska det låta" med Frida som även bjöd på glass och bär. Mums! 

När vi vaknade på lördagen var det väldigt fint väder så vi tog med oss en kortlek och Yatzy och satte oss i solen. Melle och Sofia kom förbi. Dom skulle in till Kristianstad och fixa lite ärende och kollan ettornas bildutställning så vi hängde med. Var väldigt trevligt. När vi kom tillbaka till Önnestad satte vi oss alla fyra ute i solen och målade och skrev. Jag och Aina försökte göra drakar av pinnar och gladpack. Det var ett tappert försök men gick lite sådär. På kvällen började det ös regna så det blev inomhusaktiviteter i form av lite mat, ännu mer kortspel och självklart eurovision :) Vi hade en tävling där vi skulle skriva upp vilka vi trodde skulle komma på första, andre och tredje plats. Jag, Melle och Aina trodde att Sverige skulle komma trea. Yay oss!!!
Efter eurovision satt jag och Aina i hennes säng och spelade kort tills klockan blev två. Sen var det dags att sova.


drakbygge

Krigsskada 

Mys i solen 



Söndag morgon. Vi hade bestämt oss för att åka till Helsingborg rätt tidigt. Åkte från Önnestad strax innan tolv. Det tog två timmar och fyrtio minuter innan vi hoppade av tåget i Helsingborg. Suck! 
Kom hem och satt och pratade lite skit med Christina innan jag lagade mat. Sen möblerade vi om på mitt rum och städade, bakade jordgubbsmuffins och satt ihop Christinas nya säng stomme. Resten och kvällen kommer bara vara mys. Aina stannar över natten. Iland känns allt bara så himla bra! =)