9 maj 2011

Operationsdag!

Nerverna satt verkligen utanför kroppen när jag vaknade i morse. Fick i mig mina mediciner och lite frukost innan det var dags att bege sig. I operationsrummet hade jag en underläkare, en kirurg och en sköterska. Sköterskan var en pärla, eller ja de va dom allihopa, men hon stod och höll mig i handen och fick mig att tänka på annat medan jag fick bedövningen och under operationen. Alla tre var väldig skoj friska vilket gjorde mig mycket mindre nervös. Kirurgen hade en del problem med min nagel men det gick. Han sa att han förstod att jag haft ont men att jag kommer kunna ha på mig normala skor om några dagar samt att jag ska fortsätta med det medicinska nagellacket. Sen bedövningen släppte har jag haft väldigt ont. De blir värre om jag står upp så de har blivit mycket sittande och liggande idag. Har tack och lov (peppar peppar) inte varit så dålig av min antibiotika idag vilket ändå underlättat min dag lite. Är mest rastlös och uttråkad. Vill lämna lägenheten men kan inte. Imorgon är det dags för jobbet igen och de ska bli så skönt!
Pratat med Andrea idag så hon skickar hit min post som jag fått ner dit så jag sliper åka till Malmö denna veckan. Vill inte ha några planer innan helgen just nu.