26 oktober 2011

Fryser


Jag fryser inne. Jag fryser ute. Jag fryser på natten. Jag fryser på dagen. Jag fryser konstant hela tiden och det är fruktansvärt. Nu märkte jag precis att Amelie lämnat ytterdörren öppen så det är inte konstigt att jag fryser extra mycket idag. Min näsa är genomkall men nu får det vara färdiggnällt om det. 


Aina förgyllde min morgon när jag stod och väntade vid bussen
  "haha, gissa vem som klev på bussen. Hon fula tjejen i rosa kappa som vi såg på wonk och hm, om du kommer ihåg? :P"
Och vist kommer jag ihåg. Förra vintern lyckades jag och Aina springa på den här tjejen säkert fem gånger under en månad. Hon hade aldrig ett enda klädesplagg på sig som inte var rosa. Hon hade alltid frisyren lika dant. Vi gjorde upp en historia om hur vi trodde hennes liv var. Hon förgyllde många stunder för oss. 


I övrigt har min dag varit tråkig. Jag tycker allt är tråkigt. Tyckte inte ens att det var så speciellt kul att Amelie äntligen är hemma igen trots att jag längtat efter henne i närmare tre veckor. Vad är det för fel på mig? Mina humör svängningar står mig upp i halsen. Kryper nog ner under täcket och ser en tecknad film istället.