25 oktober 2011

Ensamt


Vaknade i morse och insåg att jag sovit i tretton timmar. Antar att jag verkligen behövde sömn. Upp och iväg till jobbet. Kändes konstigt att komma till jobbet två timmar senare än vanligt men de  var inte lönt att tänka på de utan bara att sätta igång och jobba. Det gick mycket smidigare än vad jag hade trott att det skulle göra. Det var trots allt ett tag sedan jag hade de arbetsuppgifterna men jag var inte så ringrostig som jag trodde. Det är dock sjukt jobbigt att se någon annan göra ens eget jobb och samtidigt medge att man inte orkar göra de man orkat göra och att inse att man inte orkar arbeta en hel arbetsdag. Det suger men borde inte tänka på det för det gör mig så grymt ledsen.
När jag slutat för dagen plockade en vän upp mig utanför jobbet. Vi stack till nya torg för att möta upp en man hon skulle sälja en mobil till. Hon vågade inte riktigt göra det själv och det kan jag förstå. På nätet kan man utge sig för att vara vem som helst.
Till Helsingborg och Najaden. Genomled en timme med Lisa och när vi var klara för dagen berättade hon att vi kommer att bli klara med utredningen nästa gång och sedan är det återkopplingen kvar och planera för behandling. Som jag längtat på att få höra henne säga det. Orkar inte mer utredning men sen vet jag inte hur jag kommer känna inför resultatet men det får jag oroa mig för när den dagen kommer. 
Jenny som bott i rummet mitt emot mitt har flyttat ut idag. Hela hennes rum är tömt och städat. Känns väldigt tomt och ensamt i källaren just nu. Fick mess från Amelie innan. Hon kommer hem vid lunch imorgon så jag har det att se fram emot. Skönt att ha henne hemma igen! 
Någon parkerade precis utanför med grymt hög musik i bilen... Jonas? jaja....
Nu ska jag ta en varmdusch och sen ska jag krypa ner i sängen och se på film. Tror det blir Atlantis idag. De är en bra film att se innan man ska sova. 


Förresten! Läst klart boken sjätte gudinnan idag. Det är andra boken jag läser om läkaren Ellen Elg skrivna av Karin Alfredsson. Jag måste erkänna att jag är osäker på hur många där finns men i alla fall fem stycken. Alla är fristående. Läs dom! 
"Kali drar sig fram genom att tigga. Hon är 17 år, våldtagen och kastlös och kämpar för att hålla sitt nyfödda barn vid liv. Amrita har svårt att gå efter den svåra brännskada hon fick då hennes man kastade ett brinnande spritkök på henne"