3 januari 2012

Nytt  år, nya möjligheter?




Väldigt många pratar om att äntligen få lägga de gamla året bakom sig och 2012 kommer att bli ett bättre år. Så säger de ju varje år! För mig har 2011 inte varit ett dåligt år. Tvärtom! Jag har nog aldrig vuxit så mycket i mig själv som under året som varit. Jag har lärt mig jättemycket om andra människor. Jag har aldrig tidigare bott på ett ställe där jag trivs så bra som jag gör just nu. Jag har massor av underbara människor i mitt liv. Vist kan saker bli bättre men det kan det väl alltid? Människan vill ju ofta ha det man inte har och de lär inte förändras men jag har verkligen livskvalitet i mitt liv just nu. Det känns för det mesta hur bra som helst. 
Något folk också säger vid varje årsskifte är att med det nya året kommer nya möjligheter. Vad är det som hindrat dessa möjligheter tidigare? Vi är delaktiga i att skapa vårt eget öde och se möjligheterna utifrån våra egna förutsättningar. Vi jämför oss lätt med andra utan att inse att vi har just olika förutsättningar samt olika mål. Det som innebär att lyckas för mig behöver inte vara detsamma för någon annan. Det som gör mig lycklig kanske gör någon annan olycklig. Jag tror absolut att 2012 kommer blir ett bra år för det kommer bli det jag gör det till!


Mitt nyårsfirande var jättetrevligt. Firade det i Båstad med Jimmi, Therese mf. Kvällen bestod av fantastisk mat, trevligt sällskap, väldigt lite alkohol och mycket skratta och givetvis raketer. Strax efter att raketerna var upp skjutna gick vi alla och la oss. Vaknade dock halv två på natten av att deras grannar kommit hem från festen de varit på och började då att skjuta upp raketer. De väckte oss allihopa och hunden jag delade soffa med stod och skällde konstant. Men det var en väldigt trevlig kväll ändå.