2 maj 2011


Christina hängde upp dröm fångaren i mitt rum igår i hopp om att jag skulle få sova bättre. Tyvärr gjorde den inte mycket nytta men skam den som ger sig. 
När jag kom till jobbet insåg jag att jag varken hade glasögon eller snus med mig. Inte en dag som börjar bra direkt! 
Det har ändå hunnit hända mycket idag. Har fått mycket mer än väntat gjort på jobbet. Såg strax innan halv nio att jag hade missade samtal från skyddat nummer. Fick en känsla av att det kunde vara vårdcentralen så jag ringde dit för att kolla. Tjejen jag pratade med sa att läkaren hade ringt mig. Hon frågade om jag skulle dit idag och då berättade jag att jag varit där i fredags och väntade på operationstid. Tjejen i luren verkade då hel förvirrad  och berättade att läkaren bokat in mig idag 8.30. Blev en gnutta irriterad då jag inte blivit informerad om detta. Tjejen skulle be läkaren ringa mig igen och se till att jag inte blev debiterad för uteblivet besök. Efter några timmar ringde läkaren upp och fråga om jag inte fått kallelsen. Jag blev arg och fråga hur det skulle gått till när jag varit hos honom i fredags. Han sa även att han ringt mig på morgonen men då hade jag ju varit på jobbet. Han sa att han skulle boka in en ny tid. Han ringde senare på eftermiddagen och sa att han bokat in mig på måndag morgon och att han skulle skicka hem en ny kallelse. När jag kom hem hade jag fortfarande inte fått den första kallelsen. Pratade med Christina så hon kommer hjälpa mig hem på måndag efter operationen. Underbara Christina! Vad hade jag gjort utan dig? 
Idag har jag även hunnit fixa konfirmationspresent så det är klart!
Nu ska jag snart ut och jogga en runda. Behöver rensa huvudet och får passa på nu medan regnet har uppehåll och jag fortfarande kan få på mig vettiga skor.